Vi fick i uppdrag att skapa en lösning som låter varumärken kommunicera och sälja direkt till sina kunder via live video.
Vi fick i uppdrag att skapa en lösning som låter varumärken kommunicera och sälja direkt till sina kunder via live video. Vi insåg snabbt att en av de största utmaningarna var att se till att användarna kunde handla produkter direkt från videon utan att vi skulle behöva integrera tjänsten med de faktiska underliggande e-handelsplattformarna som pilotkunderna hade. Förutom att lösa detta nästan omöjliga problem var vi också tvungna att designa och bygga både en fantastisk interaktiv videospelare och en väl fungerande interaktiv app för att sända video, på bara fyra månader.
Vi har varit banbrytande i live-streaming för mobil sedan 2007 då smarttelefonen började dyka upp. Vår världsberömda mobilströmningsteknik används av tusentals Associated Press-journalister över hela världen och används av hundratals appar och webbplatser, för allt från sportevenemang och trivia-appar till drönare. Vi lanserade Live Video Shopping i september 2019 som den enda lösningen som finns i Europa. Några av våra första kunder: Monki, NA-KD, Stronger, CAIA cosmetics och Lyko. Huvudkontoret ligger i Stockholm.
https://bambuser.com/Vårt uppdrag var att skapa en app för sändning av video samt en interaktiv videospelare som enkelt kunde integreras på en kunds webbplats. Appen för att sända video behövde utvecklas för både Android och iOS för att kunna stödja alla potentiella användare. Webbspelaren var tvungen att ha ett riktigt bra användargränssnitt med en anpassningsbar design så att den sömlöst skulle matcha kundens eget varumärke. Högsta prioritet var att se till att användarna förstod och uppskattade det här nya sättet att handla direkt i en video och att lösningen faktiskt gav kunderna ett positivt resultat när det gäller försäljning och engagemang. Inspirationen för användargränssnittet kom från liknande lösningar i Asien i kombination med gränssnitt som liknar Instagram, Twitch och Youtube som användare i väst skulle vara mer vana vid.
Vi lyckades framgångsrikt designa, bygga och lansera både appen och den interaktiva videospelaren, inklusive anpassade designs för NAKD och H&M, inom den angivna tidsramen. Kunderna såg att engagemanget på deras webbplatser ökade med 6 gånger, andelen varor som lades i varukorgen ökade med 4,7 gånger och de hade nästan 3 gånger längre besökstider i genomsnitt. Med lanseringen och den fortsatta framgången för Bambusers nya Live Video Shopping-produkt ökade företagets värde med över 1500% på mindre än ett år.
Vi är stolta över att ha varit en viktig del i att sätta en ny standard genom att planera, utforma och bygga framtiden för detaljhandeln.