En gästfokuserad hotellapp

Kundcase - Scandic

Scandic är Nordens största hotelloperatör med ett nätverk av cirka 280 hotell med 58 000 hotellrum i drift och under utveckling i sex länder.

Med Scandics mobilapp är kundupplevelsen i fokus och gästarna ska på ett enkelt sätt kunna kommunicera med Scandic. Med hjälp av appen kan gästerna hantera såväl sitt lojalitetsprogram som in- och utcheckning och betalning.

Plattformar
iOS
Android

Komplexitet
🟠 🟠 🟠 🟠 ⚪️

Teknikval
Swift
Kotlin

Integrationer
Betalning
Lojalitetsprogram
Personalplanering

Om projektet

Scandic önskade en gästfokuserad och användarvänlig app, med fokus inte bara på det rent tekniska utan just på den totala kundupplevelsen.

Med en långsiktig vision som om att utforska olika möjligheter som finns på en mobil med Bluetooth, NFC, Mobile Key, Wifi och liknande valde kunden en native strategi vad gäller ramverksval, en för tiden vettigt vägval. Då Scandic är en internationell hotellkedja byggdes lösningen redan från början med tanke på skalbarhet, språk, valutor och att kunna hantera lokala versioner av appen baserat på regionala önskemål och krav.

Föregående
Föregående

Bambuser